Sepetim 0

Gazzali'de Varlık ve Bilgi

Gazzali'de Varlık ve Bilgi, Habib Şener
Yazar: Habib Şener
Yayınevi: Ensar Neşriyat
Barkod 
:
 9786057619471
Boyut 
:
 15.00x21.50
Sayfa Sayısı 
:
 224
Basım Yeri 
:
 İstanbul
Baskı 
:
 1
Basım Tarihi 
:
 2019-11
Kapak Türü 
:
 Ciltsiz
Kağıt Türü 
:
 2. Hamur
Dili 
:
 Türkçe
22,00

Stok adedi: 3
Sepete Ekle
Ürün sepetinizde zaten var. Sepet sayfasından adet artırabilirsiniz.

Kitap Hakkında

Felsefenin varlık, bilgi ve değer olmak üzere üç ana konusu vardır. Bu üç konu özellikle de varlık ve bilgi birbiriyle doğrudan bağlantılıdır. Çünkü varlığı ele alan varlık felsefesi, bilgi felsefesinden yararlanmaktadır. Felsefe, bilgi problemiyle başlamış olsa da bilginin konusunu varlık oluşturduğu için ontolojinin önceliği ve kuşatıcılığı açıktır. Gazzâlrnin yaşadığı dönem olan Orta Çağda metafizik ve teolojide ontoloji, epistemoloji ve mantık sıkı bir ilişki içinde bulunuyordu. Bu kitapta, felsefenin iki temel alanından hareketle Gazzâlr nin varlık ve bilgi anlayışı birlikte değerlendirilmektedir. Yaşadığı dönemin geleneğine uygun olarak Gazzâli, varlık ve bilgiyi birlikte ele almış; varlık ve bilgi açısından Allah, âlem, insan ilişkisini belirleyerek zâhiri ve bâtıni ilimler arasında bir denge kurmaya çalışmıştır.

Gazzali'de Varlık ve Bilgi
Gazzali'de Varlık ve Bilgi
Ensar Neşriyat
16.50

Felsefenin varlık, bilgi ve değer olmak üzere üç ana konusu vardır. Bu üç konu özellikle de varlık ve bilgi birbiriyle doğrudan bağlantılıdır. Çünkü varlığı ele alan varlık felsefesi, bilgi felsefesinden yararlanmaktadır. Felsefe, bilgi problemiyle başlamış olsa da bilginin konusunu varlık oluşturduğu için ontolojinin önceliği ve kuşatıcılığı açıktır. Gazzâlrnin yaşadığı dönem olan Orta Çağda metafizik ve teolojide ontoloji, epistemoloji ve mantık sıkı bir ilişki içinde bulunuyordu. Bu kitapta, felsefenin iki temel alanından hareketle Gazzâlr nin varlık ve bilgi anlayışı birlikte değerlendirilmektedir. Yaşadığı dönemin geleneğine uygun olarak Gazzâli, varlık ve bilgiyi birlikte ele almış; varlık ve bilgi açısından Allah, âlem, insan ilişkisini belirleyerek zâhiri ve bâtıni ilimler arasında bir denge kurmaya çalışmıştır.

Kapat