Sepetim 0

Oyunculukta Stanislavski SistemiModern Performans Alanındaki Mirası ve Etkisi

Oyunculukta Stanislavski Sistemi Modern Performans Alanındaki Mirası v
Barkod 
:
 9789752984646
Boyut 
:
 13.50x21.00
Sayfa Sayısı 
:
 350
Basım Yeri 
:
 Ankara
Baskı 
:
 1
Basım Tarihi 
:
 2012-04
Çeviren 
:
 Hakan Gür
Kapak Türü 
:
 Ciltsiz
Kağıt Türü 
:
 2. Hamur
Dili 
:
 Türkçe
35,00

Stok adedi: 10000
Sepete Ekle
Ürün sepetinizde zaten var. Sepet sayfasından adet artırabilirsiniz.

Kitap Hakkında

Konstantin Stanislavski, bir yönetmen ve aktör, ayrıca Moskova Sanat Tiyatrosu'nun kurucularından biri olmasının yanı sıra, Batı tiyatro tarihinin oyunculuk alanında geliştirilmiş en etkili sistemlerinden birinin de yaratıcısıdır. Bir kısmı bugün bile kimi çevreler için hâlâ yol gösterici prensipler olan bu ilkeler bütünü, tasarlandığı dönemde bilimsel olarak kanıtlanabilecekleri savıyla çağdaşı olan diğer tiyatro kuramlarından ayrılıyordu. Whyman'ın bu çalışması, söz konusu iddianın günümüzdeki akıbetini yakından izlerken, sistemin modası geçmiş bir önerme olduğu yönündeki görüşleri de mercek altına alıyor. Ayrıca, Stanislavski'nin diğer kuramcılarla arasındaki koşutlukları ve farklılıkları da irdeleyerek hem dönemsel bir döküm hem de retrospektif bir tartışma olma özelliğini taşıyor. Her durumda, aktör eğitimi ve aktörün bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi konusunda ortaya konmuş tüm çağdaş fikirlere eğilen, titiz, tazeleyici bir perspektif sunuyor çalışma.
Oyunculukta Stanislavski Sistemi
Oyunculukta Stanislavski Sistemi Modern Performans Alanındaki Mirası ve Etkisi
Dost Kitabevi Yayınları
26.60
Konstantin Stanislavski, bir yönetmen ve aktör, ayrıca Moskova Sanat Tiyatrosu'nun kurucularından biri olmasının yanı sıra, Batı tiyatro tarihinin oyunculuk alanında geliştirilmiş en etkili sistemlerinden birinin de yaratıcısıdır. Bir kısmı bugün bile kimi çevreler için hâlâ yol gösterici prensipler olan bu ilkeler bütünü, tasarlandığı dönemde bilimsel olarak kanıtlanabilecekleri savıyla çağdaşı olan diğer tiyatro kuramlarından ayrılıyordu. Whyman'ın bu çalışması, söz konusu iddianın günümüzdeki akıbetini yakından izlerken, sistemin modası geçmiş bir önerme olduğu yönündeki görüşleri de mercek altına alıyor. Ayrıca, Stanislavski'nin diğer kuramcılarla arasındaki koşutlukları ve farklılıkları da irdeleyerek hem dönemsel bir döküm hem de retrospektif bir tartışma olma özelliğini taşıyor. Her durumda, aktör eğitimi ve aktörün bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi konusunda ortaya konmuş tüm çağdaş fikirlere eğilen, titiz, tazeleyici bir perspektif sunuyor çalışma.
Kapat